ទីផ្សារទូរគមនាគមន៍របស់កម្ពុជាមានប្រវត្តិដ៏ច្របូកច្របល់ ដែលធ្លាប់ឃើញពីភាពចង្អៀតណែន ការបង្រួបបង្រួម ការរួមបញ្ចូលគ្នា ការក្ស័យធន សង្គ្រាមតម្លៃ និងការផ្លាស់ប្តូរច្បាប់ជាច្រើនឆ្នាំកន្លងមកនេះ។
រាល់កត្តាទាំងនេះហើយដែលបានពន្លឿនការអភិវឌ្ឍនៃទិដ្ឋភាពឌីជីថលរបស់ប្រទេស តម្រង់ផ្លូវប្រទេសកម្ពុជាទៅកាន់មាគ៌ាឆ្ពោះទៅកាន់អនាគតឌីជីថលដែលមានការតភ្ជាប់កាន់តែខ្លាំង។
ប្រទេសកម្ពុជាគឺជាគំរូដ៏ចំណាស់មួយនៃការលោតផ្លោះនៃបច្ចេកវិទ្យាដោយរំលងទាំងស្រុងនូវយុគសម័យទូរស័ព្ទលើតុដែលជាប្លុកកសាងឧស្សាហកម្មសម្រាប់ប្រទេសភាគច្រើនផ្សេងទៀត។ កាលពី២៥ឆ្នាំមុន ខណៈពេលដែលទូរស័ព្ទលើតុមានចំនួនតិចតួចនៅឡើយ បណ្ដាញតភ្ជាប់ទូរស័ព្ទស្ទើរតែមិនមានទាល់តែសោះ ហើយអ៊ីនធើណិតតាមទូរស័ព្ទមិនទាមទារហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធនោះទេ ការអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងឆាប់រហ័សនៃឧស្សាហកម្មទូរគមនាគមន៍បានធ្វើឲ្យពិភពលោកទាំងមូលមានការកត់សម្គាល់។
យោងតាម ITU ដែលជាភ្នាក់ងារអង្គការសហប្រជាជាតិមួយដែលមានឯកទេសខាងបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន និងទំនាក់ទំនង ប្រទេសកម្ពុជាមានសមាមាត្រខ្ពស់បំផុតនៅលើពិភពលោកសម្រាប់អតិថិជនទូរស័ព្ទឥតខ្សែរហើយជាប្រទេសដំបូងគេនៅលើពិភពលោកដែលអ្នកប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទចល័តវ៉ាដាច់អ្នកជាវតាមតាមបណ្ដាញថេរ។
នៅឆ្នាំ២០១០ អត្រានៃការជ្រៀតចូលនៃទូរគមនាគមន៍ចល័តបានឈានដល់៧៥ភាគរយនៃចំនួនប្រជាជនសរុប។
នៅឆ្នាំ២០១៦ មូលនិធីអាស៊ីបានរាយការណ៍ថាប្រមាណ៩៦ភាគរយនៃប្រជាជនកម្ពុជាមានទូរស័ព្ទមួយគ្រឿងក្នុងម្នាក់ ហើយ៤៨ភាគរយនៃពួកគេជាម្ចាស់ទូរស័ព្ទឆ្លាត (ស្មាតហ្វូន) ខណៈដែល៣៣ភាគរយនៃពួកគេប្រើប្រាស់អ៊ីនធើណិតតាមរយៈឧបករណ៍របស់ពួកគេ។
នៅឆ្នាំ២០១៨ អ្នកប្រើប្រាស់កម្ពុជាមានចំនួនជិត៥០ភាគរយ នៃចរាចរណ៍ទូទាំងពិភពលោកសម្រាប់មុខងារសំឡេងរបស់ Facebook Messenger ដែលបញ្ជាក់ពីការតភ្ជាប់ដ៏ធំទូលាយ ការទទួលយកប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម និងចំណេះដឹងផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា។
នៅឆ្នាំ២០១៩ ធនាគារពិភពលោកបានប្រកាសថាប្រទេសកម្ពុជាមានការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យចល័តខ្ពស់បំផុតមួយក្នុងពិភពលោកសម្រាប់មនុស្សម្នាក់ក្នុងចំណោមប្រទេសដែលមានចំណូលមធ្យមកម្រិតទាប និងមធ្យម ដែលមាន៦.៩ ជីហ្គាបៃក្នុងមនុស្សម្នាក់ក្នុងមួយខែ។
ក្នុងឆ្នាំ២០២២ ក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍បានរាយការណ៍ថា ប្រទេសកម្ពុជាមានអ្នកប្រើប្រាស់អ៊ិនធើណិតប្រមាណ១៧.៨លាននាក់លើសពីចំនួនប្រជាជនសរុបរបស់ប្រទេសដែលមានចំនួន១៦លាននាក់ក្នុងនោះ១៧.៤៨លាននាក់បានជាវសេវាអ៊ីនធើណិតចល័តនិង៣១២.២៣៣សេវាអ៊ីនធើណិតថេរ។
នៅឆ្នាំ២០២៣ ទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់កម្ពុជានឹងកើនឡើងដល់១.៧៨ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ២០២៥ ដែលជំរុញដោយការទទួលយកយ៉ាងឆាប់រហ័សនៃការទូទាត់តាមឌីជីថលនៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រ។ យោងតាមការប៉ាន់ប្រមាណរបស់សហគ្រាសខ្មែរ ក្នុងចំណោមប្រជាជនចំនួន ១៧,០៦ លាននាក់ មានការតភ្ជាប់ទូរសព្ទចល័តចំនួន២២,០៦ លាននាក់ អ្នកប្រើប្រាស់អ៊ីនធើណិត១៣,៤៤ លាននាក់ និងអ្នកប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមចំនួន១២,៦ លាននាក់នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
ហើយខណៈពេលដែលកម្ពុជាកំពុងរង់ចាំការចេញផ្សាយគោលនយោបាយរបស់រដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាស្តីពី 5G ប្រតិបត្តិករកំពូលរបស់កម្ពុជាបាននិងកំពុងរៀបចំសម្រាប់ចំណុចផ្ដើមនៃឧស្សាហកម្ម ៤.០ ។
សែលកាតដែលជាប្រតិបត្តិករក្នុងស្រុកតែមួយគត់របស់ខ្មែរបានរៀបចំការសាកល្បងជោគជ័យលើកដំបូងនៃគេហទំព័រ 5G ឯករាជ្យ (SA) ក្នុងឆ្នាំ២០១៩ ដោយឈានដល់ល្បឿន ១.៦ Gigabits ក្នុងមួយវិនាទី (Gbps) ។ នៅឆ្នាំ២០២០ សែលកាតបានដាក់ឱ្យដំណើរការករណីប្រើប្រាស់5G លើកដំបូងដើម្បីជួយដល់ប្រទេសកម្ពុជាក្នុងអំឡុងពេលជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-១៩ តាមរយៈសេវាវេជ្ជសាស្រ្ដតាមទូរស័ព្ទនៅទីតាំងចំនួន៤ទូទាំងរាជធានីភ្នំពេញ ដែលអនុញ្ញាតឱ្យវេជ្ជបណ្ឌិតក្នុងរាជធានីភ្នំពេញអាចវាយតម្លៃអ្នកជំងឺទូទាំងប្រទេសតាមរយៈវីដេអូសន្និសីទភ្ជាប់ទៅកាន់ទូរស័ព្ទ និងឧបករណ៍។ ក្នុងឆ្នាំដដែលនេះ សែលកាត បានចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចព្រមព្រៀងក្របខ័ណ្ឌធំមួយជាមួយ ZTE សម្រាប់ការដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ 5G និងការបង្កើនការគ្របដណ្តប់ និងសមត្ថភាព 4G នៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។
សែលកាត បានមើលឃើញតាមរយៈការអភិវឌ្ឍន៍ការតភ្ជាប់ទាំងមូលរបស់ប្រទេសកម្ពុជាជាមួយនឹងប្រវត្តិដ៏យូរលង់នៃការដំបូងដែលមានរយៈពេល២៥ឆ្នាំ រួមទាំងការត្រួសត្រាយទីផ្សារបង់ប្រាក់ជាមុនដែលមានចំនួន ៩៩ ភាគរយ នៃឧស្សាហកម្មនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។
បច្ចុប្បន្ន សែលកាត គឺជាប្រតិបត្តិករតែមួយដែលគ្រប់គ្រងក្នុងស្រុក នៅក្នុងទីផ្សារដែលគ្រប់គ្រងដោយក្រុមហ៊ុនក្នុងតំបន់ Axiata និង Viettel ។ រួមគ្នាក្រុមហ៊ុនទាំង៣ត្រូវបានចាត់ទុកជា “ក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍ធំទាំង៣” របស់កម្ពុជា។
សែលកាត ជាធុរកិច្ចក្នុងស្រុកបាននឹងកំពុងលើកតម្កើងមោទនភាពជាតិខ្មែរ ដោយតំណាងឱ្យព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជានៅលើវេទិកាតំបន់ និងអន្តរជាតិ ព្រមទាំងឈ្នះពានរង្វាន់ក្នុងស្រុក តំបន់ និងសកលជាង ៤០ សម្រាប់ដំណើរការបណ្តាញ ផលិតផលនិងសេវាកម្ម ការច្នៃប្រឌិត និងគំនិតផ្តួចផ្តើមសាជីវកម្ម។សមត្ថភាពរបស់ខ្លួនក្នុងការឈរដោយទំនុកចិត្តជាមួយនឹងឈ្មោះឧស្សាហកម្មដ៏ធំបំផុតរបស់ពិភពលោកមួយចំនួននិយាយអំពីមិនត្រឹមតែម៉ាកយីហោប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងសក្តានុពលនិងសមត្ថភាពរបស់កម្ពុជាក្នុងការកើនឡើង និងត្រូវបានរាប់បញ្ចូលជាក្រុមហ៊ុនយក្សដែលកំពុងដេកលក់នៅអាស៊ីផងដែរ។
វាបានចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ២០១៧ ជាមួយនឹងការដាក់ឱ្យដំណើរការគ្របដណ្តប់ 4G យ៉ាងខ្លាំងក្លាដែលឃើញគេហទំព័ររបស់ខ្លួនកើនឡើងពី ៣០០ ទៅ ៣០០០ ដោយបង្ខំឱ្យពិភពលោកផ្ដោតការចាប់អារម្មណ៍ជាលើកទីពីរលើប្រតិបត្តិករក្នុងស្រុកនេះ ហើយជំរុញម៉ាកយីហោនេះពីការក្លាយជាប្រតិបត្តិករចុងក្រោយដែលដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ 4G ច្រើនជាងគេនៅកម្ពុជា។ រួមបញ្ចូលនៅក្នុងបញ្ជីឈ្មោះនៃពានរង្វាន់គឺការឈ្នះពីសូចនាករប្រតិបត្តិការទូរគមនាគមន៍សកល Ookla និង OpenSignal សម្រាប់រយៈពេល៣ឆ្នាំជាប់ៗគ្នាចាប់ពីឆ្នាំ ២០១៧-២០១៩ ការសរសើរពីទស្សនាវដ្ដីធុរកិច្ចអន្តរជាតិ និងពានរង្វាន់ឧត្តមភាពឧស្សាហកម្ម រួមជាមួយពានរង្វាន់ជាច្រើនទៀត។
នៅឆ្នាំ២០២១ សែលកាត បានចាប់ផ្តើមយុទ្ធសាស្រ្តផ្លាស់ប្តូរដែលដឹកនាំដោយនាយកប្រតិបត្តិថ្មីរបស់ខ្លួនគឺលោក Simon Perkins ដែលជាអ្នកដឹកនាំដែលមានបទពិសោធន៍យ៉ាងច្រើនក្នុងឧស្សាហកម្មទូរគមនាគមន៍ ជាមួយនឹងកំណត់ត្រាដែលបង្ហាញឱ្យឃើញពីការជំរុញអង្គភាពដោយជោគជ័យនៅទូទាំងទីផ្សារពិភពលោក និងកេរ្តិ៍ឈ្មោះនៅក្នុងបច្ចេកវិទ្យា ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងវិស័យធនាគារ។ ក្រោមការដឹកនាំរបស់លោក សែលកាត បានចាប់ផ្តើមនៅលើផ្លូវមួយ ដើម្បីដណ្តើមបានការគ្រប់គ្រងបណ្តាញឡើងវិញ ជាមួយនឹងចក្ខុវិស័យនៃការដឹកនាំការធ្វើឌីជីថលនៃប្រទេសកម្ពុជា និងការពង្រឹង សែលកាត ជាបណ្តាញនៃជម្រើសនៅក្នុងផ្នែកសំខាន់ៗនៃអ្នកប្រើប្រាស់រដ្ឋាភិបាល និងផ្នែកសាជីវកម្ម។
បន្ទាប់ពីបាត់បង់វត្តមាននៃជ័យជម្នះជាប់ៗគ្នាក្នុងកម្មវិធី Ookla និង Opensignal Awards ដ៏ល្បីលើពិភពលោក សែលកាត បានត្រលប់មកវិញជាមួយលទ្ធផលកាន់តែប្រសើរនៅឆ្នាំនេះ។
សែលកាត ចាប់ផ្តើមឆ្នាំ២០២៣ ដោយភាពរឹងមាំដោយដណ្តើមបានតំណែងរបស់ខ្លួនជាបណ្តាញទូរស័ព្ទចល័តលឿនបំផុតរបស់ប្រទេសកម្ពុជាជាមួយនឹងការឈ្នះពានរង្វាន់ Ookla របស់ខ្លួនជាបណ្តាញដែលមានល្បឿនដោនឡូតលឿនបំផុត និងមានភាពស៊ីសង្វាក់គ្នាល្អជាមួយនឹងការឈ្នះពានរង្វាន់ OpenSignal របស់ខ្លួន និងដណ្តើមបានតំណែងក្នុងចំណាត់ថ្នាក់កំពូលទាំង៣០ របស់ពិភពលោកសម្រាប់ដំណើរការបណ្តាញដែលប្រសើរឡើងបំផុត និងអ្នកទទួលពានរង្វាន់ Global Rising Star Award ។
លោក Simon Perkins នាយកប្រត្តិបត្តិរបស់ សែលកាត បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “អតិថិជនរបស់យើងគឺជាឈាមជីវិតនៃអាជីវកម្មរបស់យើង។ ការបង្កើនបទពិសោធរបស់ពួកគេលើបណ្ដាញយើងមានឥទ្ធិពលជាវិជ្ជមានចាប់តាំងពីចំណុចដំបូង តែលើសពីនោះទៅទៀតគឺគំនិតផ្ដួចផ្ដើមធានាបាននូវចីរភាពរបស់អាជីវកម្ម។ នៅឆ្នាំ២០២២ សែលកាត បានប្រារព្ធខួបលើកទី២៥ របស់ខ្លួនដែលជាសមិទ្ធិផលសម្រាប់អាជីវកម្មទាំងអស់ ដោយអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍ដែលមានទីផ្សារតែមួយដែលជាកម្មសិទ្ធិក្នុងស្រុក ចំពេលក្រុមហ៊ុនយក្សក្នុងតំបន់នៅក្នុងទីផ្សារដ៏ខ្លាំងក្លានិងគ្រប់គ្រាន់។ គំនិតផ្តួចផ្តើមនេះផ្តោតជាថ្មីលើមូលដ្ឋាននូវអ្វីដែលយើងធ្វើតួយ៉ាង ការតភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងរបស់មនុស្ស ហើយចំណុចផ្ដោតដ៏សំខាន់បំផុតនោះគឺជាបណ្តាញរបស់យើង។ ការវិនិយោគលើបណ្តាញរបស់យើងគឺស្រដៀងទៅនឹងការវិនិយោគលើអនាគតរបស់យើងដែរ ដោយធានាថាអាជីវកម្មបន្តរីកចម្រើនក្នុងសមត្ថភាពរបស់ខ្លួនរួមផ្សំជាមួយនឹងតម្រូវការរបស់អតិថិជនរបស់យើង និងបង្ហាញពីតម្រូវការនៃអនាគតឌីជីថលរបស់ប្រទេសកម្ពុជា”។
បើកបរតាមបណ្ដោយមហាវិថីព្រះសីហនុក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ យើងពិតជាមិនអាចមើលរំលងបាននូវអាគារការិយាល័យ សែលកាត ដែលដូចជាអាជីវកម្មរបស់វាធំជាង ប្រសើរជាងមុន និងមានថាមពលឡើងវិញ។ យើងឃើញក្រុមហ៊ុន សែលកាត ហើយដោយសារតែវាជាផ្នែកអចិន្ត្រៃយ៍នៃទិដ្ឋភាពអាជីវកម្មរបស់ប្រទេសកម្ពុជា។ ប៉ុន្តែមានរឿងជាច្រើនដែលត្រូវនិយាយអំពីអត្ថិភាពជាប់លាប់ សមិទ្ធិផល និងការរួមចំណែករបស់ក្រុមហ៊ុនក្នុងការបង្កើតឧស្សាហកម្មទូរគមនាគមន៍នៃព្រះរាជាណាចក្រដូចដែលយើងបានឃើញសព្វថ្ងៃនេះ។